به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی خلاق، ستاد برگزاری نخستین جشنواره موسیقی خلاق از تمدید مهلت ارسال آثار متقاضی شرکت در این رویداد در بخش های رقابتی و غیر رقابتی تا روز بیست و پنجم آبان خبر داد.

امید قبادی دبیر نخستین جشنواره موسیقی خلاق دراین باره عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۳۰۰ اثر از ۱۸ استان کشور در شاخه صنعت، آفرینش، آموزش و پژوهش به دبیرخانه ارسال شده است. خوشبختانه تمامی آثار هم فاخر هستند و بالغ بر ۵۰ درصد آثار ارسال شده با محور جشنواره موسیقی خلاق که همان تفکر محوری است، تناسب دارد.

وی افزود: بر اساس آماری که به دست آمده تعداد آثار روز به روز بیشتر شده و تناسب بیشتری هم کارها با موضوع جشنواره پیدا می کند. از همه هنرمندان کشورمان درخواست داریم که با دقت بیشتری آثاری را براساس محورها و موضوعات جشنواره که خلق یک اثر جدید و خلاقانه است، ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی موسیقی خلاق که بخش نهایی آن طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ دی برگزار می‌شود، با هدف کشف استعدادهای ویژه و شاخص در شاخه‌های موسیقی فاخر در کشور، قدردانی از هنرمندان خلاق کشور در حوزه موسیقی، ترغیب سایر هنرمندان به نوآوری در این هنر فاخر، آشنایی جوانان با موسیقی ریشه‌ای و آیینی کشور، کشف و ثبت شاخصه‌های مختلف موسقی، ترغیب و آشنایی هنرمندان با مسئولیت اجتماعی خود در حوزه هنر، معرفی هنر فاخر موسیقی به عموم جامعه و تلاش در جایگزینی آن با تهاجم فرهنگی، ‌صیانت از موسیقی ناب تعزیه و آیینی و حذف الحان وارداتی در این حوزه، تلاش در نهادینه سازی تفکر موسیقی پژوهش و نوآوری و خلاقیت در هنرمندان، ‌کمک به ارتقای صنعت موسیقی میزبان علاقه مندان این حوزه است.

جشنواره در بخش رقابتی دارای محورهای آفرینش، پژوهش، آموزش، صنعت با موضوعات موسیقی ردیف دستگاهی، موسیقی نواحی، موسیقی آیینی و مذهبی، کلاسیک، ‌تلفیقی، پاپ و موسیقی کودک و نوجوان و در بخش جنبی و غیر رقابتی شامل اجرای صحنه‌ای ویژه پیشکسوتان معتبر کشور در شاخه‌های موسیقی، شب های شعر و موسیقی با شهرهای خواهرخاندگی شاهین شهر خواهد بود.

source

توسط basahang.ir