هدی فلاح تهیه کننده و گوینده برنامه رادیویی «شهرزاد» درباره این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: «شهرزاد» برنامه‌ای برای پاسداشت زبان فارسی است که با محور قصه‌های «هزار و یک شب» پیش می‌رود. برای متن ها از آثار حمید عاملی گوینده باسابقه رادیو هم کمک گرفته ایم که برای خود رادیو تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: برنامه سه گوینده دارد، یوسف رحیمی نقش های مردهای قصه را روایت می کند، من گویندگی و روایت زنان قصه را بر عهده دارم و ثنا جعفری هم روایت برخی نریشن های متن را بر عهده دارد.

فلاح درباره این متن ها تصریح کرد: شهرزاد درباره زنی است که قصه های مختلفی را هر شب برای شهرباز تعریف می کند. همسر شهرباز به او خیانت کرده است و حالا تصمیم گرفته است با هر زنی که ازدواج می کند، او را به قتل برساند. او با شهرزاد ازدواج می کند و شهرزاد آنقدر قصه های جذابی برایش تعریف می کند که شهرباز نمی تواند او را بکشد.

این تهیه کننده رادیو درباره مخاطب این برنامه عنوان کرد: این برنامه بیشتر مخاطبی جوان دارد و به نوعی با فضای سرگرم کننده ای همراه است. از طریق این قصه ها می توان با متون ادبی گذشته آشنا شد. متونی که برای روایت‌های تصویری مثل پویانمایی هم بسیار خروجی شگفت انگیزی خواهد داشت. ساختار عجیبی هم دارد و قصه در قصه است و همینطور که شهرزاد قصه می گوید باز وارد شخصیت های دیگری می شود که آنها هم در هر قصه‌ای حرفی دارند.

وی درباره زبان این قصه ها بیان کرد: این قصه ها زبان امروزی دارد. همانطور که گفته شد از متن های حمید عاملی هم کمک گرفتیم. با این حال متن های او به زبان معیار چند دهه پیش است و ما براساس زبان معیار همین امروز روایت کردیم.

فلاح در پایان یادآور شد: «شهرزاد» جمعه ها ساعت ۲۱ از رادیو تهران پخش می شود، طرح ما حدود ۴۰ قسمت دارد اما احتمال دارد این برنامه قسمت های بیشتری داشته باشد.

source

توسط basahang.ir