به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان عصر امروز پنجشنبه پنجم مهر 1403 در تالار وحدت برگزار شد تا برگزیدگان این دوره در بخش‌های مختلف معرفی شوند.

در این مراسم محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی مرآتی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران و جمع دیگری از مسئولان و هنرمندان کشور حضور داشتند.

فریدون شهبازیان، بهرام جمالی، حسین بهروزی نیا، محسن رجب پور و فرج علیپور تعدادی از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

اجرای این مراسم را سیدعباس سجادی برعهده داشت. او در ابتدای صحبت‌هایش یاد و خاطره مرحوم علی مرادخانی معاون اسبق امورهنری وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی را گرامی داشت.

نخستین بخش این برنامه پخش نماهنگی از روند برگزاری هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بود.

برگزیدگان جشنواره در کنکور سراسری امتیاز خواهند داشت

حمیدرضا اردلان دبیر هفدهمین جشنواره موسیقی جوان به عنوان نخستین سخنران روی صحنه رفت و در سخنانی گفت: تمام تلاش خود را با مجموعه‌های مرتبط حوزه دانشگاهی و آموزش انجام دادیم تا بتوانیم به واسطه رایزنی‌های انجام شده، امتیازاتی برای حضور برگزیدگان این دوره از جشنواره در کنکورسراسری هنر به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: دفتر آموزش جشنواره می‌بایست کمک فنی برای رفع نواقص داشته باشند و این موضوعی است که ما بعد از پایان جشنواره هم روی آن تمرکز داریم. از سوی دیگر امکان اجرای عمومی هنرمندان برگزیده جشنواره ملی موسیقی جوان و فراهم سازی شرایطی برای ورود آنها به عرصه های حرفه ای اجرا از نکات مهمی است که می تواند در این جشنواره مورد توجه قرار گیرد. نکاتی که به زعم من خواسته همه خانواده گروه های شرکت کننده است و می تواند دربرگیرنده نکات مهمی باشد.  

اردلان باقدردانی از مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی و سایر دست اندرکاران هفدهمین جشنواره موسیقی جوان توضیح داد: زمان بسیار محدود است و این به ما گوشزد می کند که یک تحول بنیادین در ایران برای ایرانیان لازم است و معرفت های شرقی اغلب از راه گوش انتقل پیدا می کند. اینها نکات مهمی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد. البته در این میان می بایست از هیات داوران و همه خانواده ها و پدر و مادرهایی که در این رویداد همراه هنرمندان شرکت کننده بودند قدردانی ویژه ای می کنم. این کشور دارای استعداد بالایی است که می‌تواند نمادی برای وحدت ملی، نمایش هنر ایران و بسیاری از شاخصه‌های فرهنگی باشد که باید به آن توجه کنیم.

حمیدرضا اردلان دبیر هجدهمین جشنواره موسیقی جوان شد

بخش بعدی این مراسم به اهدای حکمِ دبیر هجدهمین جشنواره موسیقی جوان اختصاص داشت. برای این منظور محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد روی صحنه آمد تا حکم حمیدرضا اردلان را به عنوان دبیر هجدهمین دوره این جشنواره اهدا کند.

بخش بعدی این مراسم به معرفی برگزیدگان بخش موسیقی نواحی اختصاص داشت که در لینک زیر اسامی برگزیدگان آن را می توانید مشاهده کنید :

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Document/1403/07/05/140307051959095493106776.pdf

در ادامه برگزیدگان بخشِ موسیقی دستگاهی و برگزیدگان بخش موسیقی کلاسیک معرفی شدند.

لیست کل برگزیدگان در تمام بخش‌های جشنواره ملی موسیقی جوان را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

بخش پایانی این مراسم به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک غربی اختصاص داشت. این بخش هم توسط برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان اجرا شد و به دونوازیِ هورن و پیانو اختصاص داشت.

اینجا می توانید مشاهده کنید

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری حمیدرضا اردلان توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری و در بخش های مختلف از 27 شهریور تا 5 مهر 1403 به میزبانی تالار برگزار شد.

انتهای پیام/

source

توسط basahang.ir