به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ شیخ عبدالقدوس ازهری مفتی اعظم قاره استرالیا در سی‌وهشتمین‌ دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با موضوع «همکاری‌های اسلامی و دستیابی بر ارزش‌های مشترک با تأکید بر مساله فلسطین» در حال برگزاری است، گفت: اقدامات خرابکارانه‌ی یهودیان افراطی هرگز متوقف نشده است و در دنیای امروز هم ادامه دارد. آنها بذر تفرقه را می‌پاشند و تلاش می‌کنند مسلمانان به جان هم بیفتند و دعواهای درونی خودشان را داشته باشند.

وی افزود:یهودیان بدطینت، مغز متفکر خرابکاری بودند و تمام مشکلاتی که بین امام علی علیه السلام و دشمنانشان رخ داد، به دلیل همین اقدام یهودیان بود. کسانی به ابن تیمیه نزدیک بودند که فتنه‌انگیزی می‌کردند و اخبار جعلی می‌ساختند و این اخبار هنوز هم تداوم دارد. آنها هنوز تلاش دارند از پشت به ما خنجر بزنند.

عبدالقدوس ادامه داد: موضوع کنفرانس، مسئله فلسطین است. خداوند ما را دعوت کرده به ریسمان الهی چنگ بزنیم، در مسیر تقوا حرکت کنیم و دچار تفرقه و منازعه نشویم و برادر هم باشیم. متأسفانه یک چهارم امروز مسلمانان جهان نتوانسته در این مسیر حرکت کند. ما مسیرمان را گم کردیم. ما باید در مسیری حرکت کنیم که مسیر وحدت باشد. من خودم و علمای کشورمان تلاش کردیم در این مسیر باشیم.

بر پایه این گزارش، این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی از روز شنبه (24 شهریور) کار خود را با وبینارهای غیرحضوری  آغاز کرد و در ادامه این کنفرانس 234 عالم و شخصیت فرهنگی در قالب 16 وبینار سخنرانی خواهند کرد. حدود 134نفر از این میان خارجی و 96 نفر از شخصیت‌های داخلی هستند که به صورت وبیناری در این دوره شرکت کرده‌اند. امسال همچنین در حدود 32 مهمانان ویژه‌ از آمریکا، برخی کشورهای اروپایی، مالزی و اندونزی در این مراسم حضور دارند. در این دوره 30 نفر از بانوان کشورهای اسلامی نیز در این کنفرانس حضور دارند. امسال  به بخش علمی کنفرانس  بیشتر توجه شده است و 44 مقاله از 17 کشور خارجی به کنفرانس ارسال شده است.

همچنین از 12 عنوان کتاب جدید نیز در کنفرانس این دوره رونمایی شد. دو نشست هم‌اندیشی نیز با علما برگزار می‌شود و طبق سنوات گذشته میهمانان کنفرانس در روز پایانی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد که این ملاقات در روز میلاد حضرت رسول (ص) است.

بازدید از بخش‌های علمی و فرهنگی کشور، حضور میهمانان در مرقد امام راحل(ره)، دیدار با برخی وزاری جدید دولت و… نیز از دیگر برنامه‌های این دوره از کنفرانس وحدت است.

انتهای‌پیام/

source

توسط basahang.ir