#image_title

مهدی آزادی مدیر فیلمبرداری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت سینمای مستند در سالی که پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: اوضاع سینمای مستند خیلی خوب و مساعد نیست و مهمترین دلیل آن هم مشکلات اقتصادی و معیشتی خود مستندسازان است، سینمای مستند انعکاسی از حال و هوای جامعه ایران است و وقتی تولید یک فیلم مستند به دلیل هزینه‌های بالا و نبودن رونق اقتصادی خیلی به کندی و سخت انجام می‌شود، روی سینمای مستند هم تاثیر می‌گذارد.

فیلمبردار مستند «متهمین دایره بیستم» درباره مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سینمای مستند به ویژه در سال آینده توضیح داد: مهم‌ترین چالش برای مستندسازان قطعا تامین بودجه و بالا رفتن هزینه های تولید است، ۲ مشکلی که از سوی مدیران و متولیان سینمای مستند به توجه جدی نیاز دارد.

فیلمبردار مستند «لبیک» درباره بهترین مستندهایی که امسال تماشا کرده است، مطرح کرد: امسال به واسطه جشن مستقل سینمای مستند ایران که مجموعه ای از بهترین تولیدات سه سال گذشته سینمای مستند در آن وجود داشت، فیلم‌های خیلی خوبی دیدم که تعداد آنها زیاد بود ولی اگر قرار باشد که یک فیلم را نام ببرم، فیلم مستند «آمپاس» به کارگردانی بهمن کیارستمی و رحمانه ربانی است.

مهدی آزادی در پایان گفت: امسال به دلایلی که اشاره کردم وضعیت کاری من هم به عنوان یک فیلمبردار فعال در سینمای مستند خیلی خوب نبود و نه تنها برای اولین بار طی چند سال گذشته در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» فیلمی نداشتم که مانند خیلی از همکارانم به دلیل کاهش تولیدات فیلم مستند کم‌کار بودم و فعلا با فیلمبرداری کارهای تبلیغاتی و سفارشی گذران زندگی می‌کنم.

مهدی آزادی در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» تندیس بهترین فیلمبرداری را به دست آورد، او جایزه اول بخش مستند بیست و هشتمین جشنواره کمرایمج را هم در کارنامه دارد و یکی از چهره‌های شاخص سینمای مستند ایران در حوزه فیلمبرداری است. در کارنامه این مدیر فیلمبرداری مستندهای «A ۱۵۷»، «یک اسب خون بیشتری از انسان دارد»، «پروژه ازدواج»، «شوهر ایران خانم» و … دیده می‌شود.

source

توسط basahang.ir