#image_title

محمدحسین امیدی مجری رادیو و تلویزیون درباره ۲ برنامه سینمایی که در ایام جشنواره فیلم فجر اجرایشان را بر عهده داشت به خبرنگار مهر بیان کرد: ۲ برنامه رادیویی اجرا کردم که یکی از آنها کاملا فضای متفاوتی حتی برای خود من داشت.

وی با اشاره به برنامه «پردیس ملت» که از رادیو تهران پخش می‌شود، عنوان کرد: فضای این برنامه را برای اولین بار تجربه کردم و به نوعی کار خبرنگاری و گزارشگری انجام می‌دادم. این برنامه تک‌نفره بود و با تلفن همراه ضبط می‌شود، در طول جشنواره سعی می‌کردم گزارشی از فیلم‌های جشنواره تهیه کنم.

وی اضافه کرد: خیلی وقت‌ها در سالن سینما صدا ضبط می‌کردم و از حال و هوای سالن می‌گفتم و با اهالی رسانه و هنرمندان نیز گفتگو می‌کردم. این برنامه کاملا به شیوه خبرنگاری بود و گفتگوها را با دوستان رسانه‌ای انجام می‌دادم. در این برنامه نیم ساعته تلاش می‌کردیم که مخاطبان رادیو تهران را در جریان اخبار جشنواره قرار دهیم.

وی با اشاره به ادامه برنامه بعد از جشنواره توضیح داد: تهیه‌کننده این برنامه نیکو یوسفی است که به صورت زنده در رادیو تهران هر پنجشنبه و جمعه پخش می‌شود و البته مجریان دیگری اجرایش می‌کنند و من فقط ویژه جشنواره در خدمت عزیزان بودم. این اولین تجربه من به این شکل است و بسیار هم دوستش داشتم.

امیدی درباره برنامه دیگری که در جشنواره اجرا کرد، یادآور شد: برنامه «سینماگرام» رادیو نمایش را اجرا کردم که یک مجله رادیویی مختص جشنواره فجر بود که بخش‌های مختلفی داشت. نشست‌های خبری را پوشش دادیم و با هنرمندان گفتگو داشتیم. سعی کرده‌ایم که فقط به فیلم‌های بلند نپردازیم و فیلم‌های کوتاه را هم پوشش دهیم. حتی اگر نمایش فیلم‌های کوتاه در خانه رسانه نباشد، چون هنرمندان در اینجا تردد دارند، توانستیم با فیلمسازان گفتگوهایی داشته باشیم. برخی از آنها گلایه داشتند که چرا آثارشان اینجا نمایش داده نمی‌شود، شاید نمایش در خانه جشنواره انگیزه‌ای برایشان ایجاد می‌شد.

وی اضافه کرد: این برنامه زمان بیشتری داشت، یک برنامه یک ساعته بود و امیدوارم که شنیده شده باشد و ادامه پیدا کند.

این مجری رادیو و تلویزیون در ادامه درباره فیلم های جشنواره تصریح کرد: فکر می‌کنم این جشنواره بضاعت سینمای ما نبود و می‌توانست خیلی بهتر باشد. خودم انتظار بیشتری داشتم و فکر می‌کردم با تغییرات دولت، احتمالاً جشنواره‌ای متنوع‌تر خواهیم دید یا شاید فیلمسازانی که در دوره‌های گذشته حضور نداشتند، آثارشان را ارائه کنند. اما یا حضور نداشتند یا اگر بودند، در بخش خارج از مسابقه و به شکل سانس ویژه آثارشان دیده شد.

وی اضافه کرد: به نظر من، این جشنواره در مجموع چنگی به دل نزد. حتی فیلم «زیبا صدایم کن» ساخته آقای رسول صدرعاملی که خودم خیلی دوستش داشتم، خیلی اغراق شده مورد تحسین قرار گرفت. درحالی که فکر می‌کنم بهترین اثر او نبود، هرچند که فیلم قابل احترامی بود و حتی می‌توانیم بگوییم کاری بالاتر از متوسط بود.

مجری برنامه «استودیو هشت» یادآور شد: البته این فیلم از نظر مضمون، موضوع مهمی داشت، که به آن پرداخته شده بود. دوستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال 2 فیلم قابل احترام داشتند. فیلم «چشم بادومی» هم موضوع مهمی داشت، هرچند که از نظر ساختار و جزییات فیلمسازی خیلی مطلع نیستم، اما حسی می‌توانم بگویم که می‌توانست بهتر باشد. اینها آثاری هستند که قطعاً در برنامه‌های آتی رادیو می‌توان درباره آنها صحبت کرد. این فیلم‌ها مسائل جامعه‌شناسانه و روانشناسی دارند و می‌توان از نظر فنی و هنری هم درباره آنها بحث کرد.

وی در پایان بیان کرد: جشنواره‌ای که انقدر فیلمسازهای جوان در آن حضور دارند، می‌توانست بهتر باشد. سال گذشته هم این موضوع را دیدیم و گاهی اوقات افتخار کردیم. اما به نظر من، از یک جایی به بعد آدم می‌گوید کاش چهار فیلمساز قدیمی هم حضور داشتند، چون هنوز هم انگار دود از کنده بلند می‌شود. برخی فیلم اولی‌ها آنقدر درخشان نبودند. به هر حال جشنواره فجر جایی است که انتظار دارید بالاترین سطح هنری را از سینمای ایران ببینید و این اتفاق به نظر من نیفتاد.

source

توسط basahang.ir