اگر کمی به ادبیات فارسی علاقهمند باشید، با این توضیحات حتما میپذیرید که محتوی «ظرف» است و محتوا آنچیزی است که در درون این ظرف قرار میگیرد. نوشتن کتابهای الکترونیکی به زمان بیشتری نیاز دارد ولی چون میتوانید از آنها برای دریافت اطلاعات مخاطبان علاقهمند و تبدیل آنها به مخاطب راغب (لید) استفاده کنید، توصیه میشود حتما در تولید محتوا گوشه چشمی به آنها داشته باشید. هنگامی که محتوا را مجدداً مورد استفاده قرار میدهید، دوباره از چیزی استفاده میکنید که مدت زمان زیادی را صرف تولید و تبدیل آن در قالبهای مختلف کردهاید تا بتوانید استفاده بیشتری از آن داشته باشید. همچنین لازم نیست برای هر قطعه از محتوایی که تولید میکنید، به یک قالب بچسبید؛ اما باید بتوانید محتوا – به هر شکلی که باشد – را بر روی یک کادر ثابت تولید کنید. از سوی دیگر بازخوردها، نظرات و ذائقه مشتریان میتواند تعیین کند که محصول یا خدمت بعدی شما چه باشد یا اینکه متوجه شوید الان چه خلأیی در بازار وجود دارد و با پر کردن آن بتوانید هم نیاز مشتریان را برآورده کنید و هم بتوانید از رقبا پیشی بگیرید. بعد از تشخیص مشکل، به سمت راه حلها حرکت خواهید کرد، مثلاً مقداری آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید.
اگر با اینترنت سر و کار داشته باشید، محتوا و تولید محتوا دو کلمه ای است که بسیار تکرار می شود و خلاصه کلام تولید کردن محتوا هر چیزی است که در سایت خودتان یا شبکه های اجتماعی منتسب به خود انجام می دهید. 2. ستونهایی را برای کلمات کلیدی مورد نظر، پرسونای خریدار، مرحله سفر خریدار، قالب و موضوع اصلی ایجاد نمایید سپس این موارد را برای هر قطعه محتوا پر کنید. با نوشتن مطالبی در پاسخ به سوالات آن ها می توانیم دانش و تخصص خود را به نمایش بگذاریم و شهرت و اعتبار بیشتری برای خود به ارمغان بیاوریم. هم نشری محتوا، میتواند مخاطب بیشتری برای شما فراهم کند که در غیر این صورت تنها با تلاش خودتان نمیتوانید به آن مخاطبان دست یابید. نکته مهم دیگر در مورد ثبت محتوا در وبلاگ این است که نباید آن را به صورت طولانی تهیه کنید زیرا از حوصله مخاطب خارج بوده و جذابیتی برای او نخواهد داشت. انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهمترین فرآیندهای تولید محتوا است که باید به آن دقت زیادی داشت تا بهترین نتایج را در موتورهای جستجو به خود اختصاص داد.
به همین ترتیب، میتوانید بهترین نتیجه ممکن، راه حل رؤیایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید. این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیدهاند و همواره در مسیرش حرکت میکنند. اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کردهاید، سعی کنید با تمام روشهای دیگری که میتوانید آن اطلاعات را به همان اندازه مؤثر نمایید، استفاده کنید. از این رو، در تولید محتوا، تبلیغ محتوا به همان اندازه که محتوایی را تولید میکنید برای استراتژی شما مهم است. وقتمان را برای سیستمهای ناکارآمد هدر نمیدهیم. اگر تاکنون با مواردی از این دست برخورد نکردهاید و نمیدانید چگونه به واسطه تولید محتوای با کیفیت مخاطب را جذب خود کنید، بهتر است در ابتدا با اصول تولید محتوا آشنا شده و بعد در این مسیر قدم بگذارید. به عبارت دیگر (و علمیتر) محتوا اطلاعات و تجاربی است که به دست کاربر نهایی و یا مخاطب میرسد.
به عبارت دیگر، شکلی از وبلاگ که فرمت آن ویدئو باشد، را اصطلاحاً ولاگ مینامیم. موشنگرافیک نوعی ویدئو است، اما در عین حال، تصاویر و متنها نیز جز اصلی آن به شمار میروند. اما نتیجه نهایی، یک تصویر واضح از شخصی است که میخواهید به بازار عرضه کنید و کسی که با خوشحالی محتوای شما را استفاده کند. در آموزش محتوا نویسی، قبل از اقدام به نوشتن مطلب برای هر یک از صفحات سایت، به خود بگویید که هدف از ایجاد این صفحه در سایت چیست. تنها راه برای انجام این کار، صمیمی بودن با بازدید کنندگان و مشتریان است. با وجود همه این پیشرفتها، واقعیت این است که محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی هنوز نمیتواند اثربخشی لازم را روی مخاطب داشته باشد چون عاری از احساس است و نمیتوان از درست بودن اطلاعات آن مطمئن شد. میدونیم که گوگل بعد از آپدیت Helpful Content روی مفید بودن محتوا تأکید زیادی داره.