به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جشنواره فیلم کوتاه تهران چهارمین روز خود را هم پشت سر گذاشت و آرام آرام برای برگزاری مراسم اختتامیه آماده می‌شود.

روز چهارم جشنواره هم علیرغم اینکه در وسط هفته بود، اما باز هم شاهد شلوغی سالن‌های سینما بودیم؛ به ویژه دو سانس پایانی که از ساعت 18 تا 22 ادامه داشت.

بهرام رادان بازیگر و کارگردان نام آشنا مهمان روز چهارم جشنواره بود؛ او به تماشای یکی از باکس‌های نمایشی نشست و چند دقیقه‌ای با عوامل برگزاری جشنواره به گفت‌وگو نشست.

فیلم‌های کوتاه «کودکی»، «مرتد»، «دادرسی»، «کشک‌های شور عزیز» و «حنابندون» جز فیلم‌های پرتماشاگر روز چهارم بودند و فیلم‌های بخش بین‌الملل نیز خوش درخشیدند.

10 فیلم برتر از نگاه مخاطبان در روز سوم

در روز چهارم جشنواره، برای آخرین بار، اسامی 10 فیلم برتر از نگاه مخاطبان اعلام شد و طی آن آثار زیر به ترتیب حروف الفبا، آرای بیشتری از مخاطبان را کسب کردند.

گفتنی است که اسامی فیلم‌های برتر در روز پنجم جشنواره (سه‌شنبه 1 آبان) اعلام نخواهد شد تا در نهایت در مراسم اختتامیه که فردا شب در برج میلاد برگزار می‌شود، بهترین فیلم از نظر مخاطبان اعلام شود.

براساس آرای تماشاگران ماخوذه از 2535 تعرفه‌ روز سوم، این 10 فیلم از نگاه تماشاگران برتر شناخته شدند:

آپاترید

بدرود پاریس

پس از پدر

تنها کنار هم

جشن هنر

دادرسی

راوی

زیر سایه بلوط

سیزده سالگی

شازده کوچولو

در روز چهارم جشنواره، داوران بخش‌های «واقعیت مجازی»، «هوش مصنوعی» و «بین‌الملل» جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند؛ براین اساس مسعود نقاش‌زاده، مصطفی ضابط و کنان سوباشی مسئولیت داوری آثار بخش واقعیت مجازی جشنواره چهل و یکم را برعهده دارند. همچنین  بوریس ماشکوتسوف، بهروز مینایی و اسماعیل بنی‌اردلان آثار بخش هوش مصنوعی را داوری می‌کنند.

مسعود مددی، احمدرضا معتمدی، مایا کاستا، شادیا خلید، آنتونی انتی، ای.‌آر.رحمان و اکاترینا یاکوولوا داوران بخش بین‌الملل خواهند بود.

جشنواره فیلم کوتاه تهران چه قدر بلیط فروخت؟

براساس مشاهده صف‌های طولانی و جمعیت داخل سالن‌ها می‌شد حدس زد که تعداد بلیط‌های فروخته شده در جشنواره فیلم کوتاه عدد چشمگیری است و مدیر پیش فروش و رزرو بلیت جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد که تا روز چهارم بیش از 20 هزار بلیت به فروش رسیده است. به گفته او 22 هزار و 713 قطعه بلیت در جشنواره به فروش رسیده است.

عباس احمدی‌نیا گفت: تمامی صاحبان آثار ظرفیت ویژه‌ای داشته‌اند و هر صاحب اثر سهمیه جداگانه‌ای را برای اثر خود دریافت کرده، همچنین به همه کسانی که کارت جشنواره را داشتند ظرفیت مشخصی طی روزهای مشخص داده شد. برخی گروه‌های خاص  نظیر اعضای پاتوق فیلم کوتاه تهران و دانشجویان نیز توانستند با تخفیف نیم بها و 25 درصدی بلیت‌های مورد نظرشان را تهیه کنند و همینطور اعضای کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان از تخفیف صد در صدی بابت رزرو بلیت تمام فیلم های جشنواره بهره‌مند شدند.

شب کتاب و سینما در جشنواره چهل و یکم «تهران»

در چهارمین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران شب «کتاب و سینما» برگزار شد و ضمن رونمایی از تازه‌های نشر انجمن سینمای جوانان ایران برگزیدگان بخش کتاب و سینما نیز معرفی شدند.

در این مراسم علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب گفت: اقتباس در دنیا بخش قابل توجهی از آثار سینمایی را به خود اختصاص می‌دهد اما در کشور ما سهم اقتباس چه در آثار کوتاه و چه بلند همچنان جای رشد دارد و لازم است تسهیل شود. بر اساس گفتگوهایی که با فیلمسازان می‌کردیم متوجه شدیم یکی از مسایل نداشتن پیوند بین فیلمسازان و نویسندگان و بازآفرینی درست یک اثر از آثار ادبی است؛ پس از این به بعد کار جدی انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب این است که به این حوزه بیشتر بپردازند.

او یاد یحیی سنوار‌ را گرامی داشت و گفت: از تصاویر آخر زندگی او حتما آثار ادبی و سینمایی ارایه می‌شود.

معرفی برگزیدگان بخش «کتاب و سینما»

در بخش حمایت از تولید فیلمنامه اقتباسی برگزیده دوم «آنگاه که مرگ دیر می‌رسد» نوشته فرشته طلب زاده معرفی شد.

برگزیده اول مینا مشهدی مهدی «برای در باغ اناری» معرفی شد.

در موضوع فیلم هم لوح تقدیر این بخش به محمدرضا مرادی برای فیلم «جنگل» اهدا شد. لوح تقدیر دیگر به روناک جعفری برای فیلم «شاهپر» رسید. برگزیده سوم امین خنکال برای «رییس شمایی» معرفی شد.

برگزیده دوم عمار خطی برای «شازده کوچولو» معرفی شد.

نهاد کتابخانه عمومی هم جایزه خود را به «کوتی» ساخته سهیلا پورمحمدی اهدا کرد.

source

توسط basahang.ir