به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، آیین یادمان و بزرگداشت هنرمند فقید جواد جواهری خواننده و نوازنده تار و سه‌تار کشور، روز سه‌شنبه یکم آبان‌ ساعت ۱۶ با حضور چهره‌های موسیقی و جمعی از شاگردان استاد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این آیین محمد منتشری، سهیل محمودی و علیرضا پورامید به سخنرانی خواهند پرداخت و در بخش‌های مختلفی از مراسم، کلیپ و آثار صوتی زنده‌یاد جواد جواهری پخش می‌شود.

سروش یغمایی نوازنده تار و محمد فرزین ذوالقدرخواننده، پرهام صرافی نوازنده تار و علی میرمشهوری خواننده، علی خصوصی ثانی نوازنده تار و محسن جواهری خواننده و فریبرز مصطفوی (تار و آواز) از جمله هنرمندانی هستند که در این برنامه قطعاتی را اجرا می‌کنند.

مرحوم جواد جواهری متولد ۱۳۲۴ میانه، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی، خواننده و نوازنده چیره‌دست و باسابقه تار و سه تار و مدرس موسیقی و آواز است.

این هنرمند آواز را نزد هنرمندانی چون بنان و قوامی آموخت و تار را نزد استاد بزرگ علی اکبر شهنازی فرا گرفت.

وی در ادامه از محضر استادانی چون ابوالحسن صبا، علی تجویدی، حسین کسایی، لطف‌الله مجد، نورعلی‌خان برومند، مشحون و علی‌اصغر بهاری نیز بهره‌مند بوده و در رادیو و تلویزیون با بزرگانی چون مهرتاش و حنانه سالیان متمادی همکاری داشت.

جواد جواهری در برنامه‌های متعدد هنری جامعه باربد و برنامه‌های رادیویی مثل «صفای دل»، «جنگ جوان» همکاری و از آن به بعد در بسیاری از کنسرت‌ها به مناسبت‌های مختلف اعیاد مذهبی و جشن‌های ملی و کمک به انجمن‌ها و مؤسسات خیریه و علمی و فرهنگی شرکت کرده است.

source

توسط basahang.ir