مجید امرایی عضو مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی و دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران درباره برنامه‌های ویژه هفته جهانی دراماتراپی، به خبرنگار مهر گفت: سال جاری هفته جهانی دراماتراپی از ۱۴ تا ۲۰ اکتبر یعنی ۲۳ تا ۳۰ مهر در ۱۰۷ کشور جهان با برنامه‌های متنوع و متعدد در خصوص معرفی دراماتراپی، تأثیراتش در حوزه‌های مختلف درمان‌های غیر دارویی و توانبخشی در بازتوانی برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: انجمن دراماتراپی ایران برنامه هفته جهانی دراماتراپی امسال را روز جمعه ۲۷ مهر در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌کند. در این برنامه پنل علمی با سخنرانی علی بابایی‌زاده، جعفر میرزایی و منوچهر اکبرلو برگزار می‌شود. قرار است نشان «بوعلی‌سینا» نیز به یکی از متخصصان خارجی که عضو مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی که در زمان کرونا یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های در عرصه دراماتراپی بود، اهدا شود. همچنین قدردانی از ۱۲ دراماتراپیست در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، حامیان دراماتراپی، دراماتراپیست‌های فعال سال و مؤسسه حامی دراماتراپی از دیگر بخش‌های برنامه ما است.

دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران همچنین از معرفی فعال‌ترین مرکز دراماتراپی کشور در برنامه هفته جهانی دراماتراپی خبر داد.

امرایی در پایان با اشاره به برگزاری نشست‌های مجازی، علمی و جلسات مشاوره به صورت غیرحضوری در هفته جهانی دراماتراپی در ایران، گفت: برنامه‌های ما با برگزاری برنامه روز ۲۷ مهر به پایان می‌رسد. در این روز مدیرکل هنرهای نمایشی نیز به عنوان سخنران در برنامه حضور دارد.

source

توسط basahang.ir