به گزارش نای به نقل از فارس، رضا مهدوی، نوازنده، مدرس و پژوهشگر موسیقی، درباره کیفیت اجراهای هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: اجراهای این جشنواره تا جایی که می‌بینم هر ساله در بخش‌های مختلف نسبت به سال‌های قبل‌ بهتر می‌شود. افرادی که تازه شرکت می‌کنند از تجربه قبلی‌ها بهره گرفته‌ و خودشان را به‌روز می‌کنند.

وی ادامه داد: نحوه داوری‌ها منصافه‌تر شده و این‌گونه نیست که داوران بخواهند به گروه‌ها و گرایشات خاصی توجه داشته باشند. فکر می‌کنم آن‌ها عدالت محوری را پیشه کار خودشان می‌کنند تا ذوق نسل جدید مضاعف شود و خدایی ناکرده ذوقشان تبدیل به ناامیدی نشود.

این پژوهشگر موسیقی عنوان کرد: شاهد شکوفایی و پرباری جشنواره ملی موسیقی جوان نسبت به گذشته هستم و امیدوارم که همین روند در سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کند. این امر نیازمند بسترسازی است که در این سال‌ها به وجود آمده و حالا نیاز است که داوری‌ها موشکافانه باشد و باعث شود که جشنواره به سمت هدف و دورنمای خودش برود و نزدیک‌تر شود.

مهدوی در خصوص همکاری مدیرعامل انجمن موسیقی ایران (محمدعلی مرآتی، نوازنده کمانچه و استاد دانشگاه) و همچنین حمیدرضا اردلان (پژوهشگر موسیقی) که سال‌ها مشاور جشنواره بوده و امسال نیز به‌عنوان دبیر جشنواره فعالیت می‌کند گفت: مدیران اجرایی وقتی دارای دانش آن موضوع خاص باشند و در عین حال همفکر هم باشند، در ترکیب‌بندی مباحث و دعوت از کارشناسان می‌توانند مؤثر واقع شوند و شرایط را بهتر رو به جلو ببرند. نکته مهمی که در چنین جشنواره‌هایی به چشم می‌آید حضور استادان پیشکسوت در کنار استادان نسل نو است که می‌توانند به یاری دبیران جشنواره بیایند. فکر می‌کنم امسال انسجام حقیقی در جشنواره وجود داشت.

وی اظهار کرد: این جشنواره باید سال‌های سال ادامه پیدا کند. نباید نگران جشنواره‌زدگی در کشورمان باشیم. آن‌قدر گونه‌ها و آیین‌های مختلف در فلات ایران وجود دارد که می‌توانیم هر ماه یک جشنواره ملی داشته باشیم و خروجی آن را به جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ببریم. این اتفاق می‌تواند باعث رشد و بالندگی جشنواره فجر هم باشد.

مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: باور دارم جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی موسیقی جوان می‌تواند اعتمادبه‌نفس جوان‌ها را بالا ببرد و به آن‌ها باور دهد که می‌توانند در سالن‌های بزرگ‌تر نیز اجرا کنند و مردم هم از اجرای آن‌ها بهره ببرند.

source

توسط basahang.ir