امیرپدرام طاهریان، نوازنده و مدرس ویلن، در هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به عنوان داور این بخش حضور یافت.

به گزارش نای به نقل از فارس، او درباره نقاط قوت و ضعف جشنواره گفت: جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده است. همان اندازه که سطح بچه‌ها بالا بود سطح توقع داوران نیز از آنها بیشتر بود و سعی کردیم به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر باشیم.

 این نوازنده افزود: در بخش ویلن‌، گروه سنی الف بسیار خوب بودند و آینده بسیار خوبی می‌توانند داشته باشند و به همان نسبت در دوره‌های بعدی جشنواره گروه‌های ب و ج قوی‌تری خواهیم داشت. اگر جشنواره همین مسیر را ادامه دهند و روند آموزشی را جلو ببرد تا چند سال آینده به هدف اصلی جشنواره که همان کنکوری بودن است نزدیک‌تر می‌شود. الان هفدهمین سالی است که جشنواره برگزار می‌شود و طی این سال‌ها به هدفی که از پیش برایش تعیین شده نزدیک شده است. به نظرم این دوره نسبت به دوره‌های قبل بچه‌ها خیلی خوب بودند.

او درباره ماهیت برگزاری جشنواره و تأثیر آن در فضای آموزشی بیان کرد: کنکورها نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا اهمیت دارند و مهم هستند. مثلاً کنکور پاگانینی در ایتالیا برگزار می‌شود و تمام سولیست‌های بزرگ دنیا تقریباً مدرکی از این کنکور دارند. کنکور یکی از ارکان جدانشدنی موسیقی است و نباید حذف شود. هرچقدر کنکورها قوی‌تر، بیشتر و به‌روزتر باشند سطح آموزش را به همان تناسب بالا می‌برند و انگیزه‌ای برای اجرا، یادگیری و ارائه وجود دارد. در مقوله هنر، ارائه یکی از ارکان اصلی کار است و اگر ارائه را حذف کنیم همان‌جا نقطه مرگ هنر را خواهیم داشت.

طاهریان در پایان گفت: یکی از نکات مهمِ ارائه، کنکورها، اجراها و کنسرت‌هاست که به یکدیگر متصل هستند. چند دوره قبل هم در جشنواره جوان حضور داشتم و به نظرم به نسبت در اجرا و ارائه پیشرفت خوبی داشته‌ایم و با یک تجربه بزرگ‌تری همراه شده‌ایم. باید سال آینده بسیار قوی‌تر از الان جلو رفت، چون بچه‌ها پیشرفت می‌کنند و باید به همان اندازه مدیریت و اجرا نیز پیشرفت کند.

source

توسط basahang.ir