به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره‌های هنری-ادبی بسیج هنرمندان در سال 1403 عصر امروز در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، آرش زینال‌خیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، فرهاد قائمیان بازیگر، سعید حدادیان مداح، افشین علا شاعر، رضا اسماعیلی شاعر، حسین مسافر آستانه کارگردان و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

آرش زینال خیری با اشاره به جشنواره‌های بسیج در سال 1403 گفت: امسال 5 جشنواره خواهیم داشت، اما مشکلاتی وجود دارد که بخش اعظم آن موضوعات مالی است. البته من با سردار معروفی صحبت کردم و ایشان قول دادند که در روزهای پیشرو این مشکل حل بشود. امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد و بتوانیم در سازمان بسیج هنرمندان در تهران و سراسر کشور جشنواره‌ها را برگزار کنیم.‌

سردار معروفی با تاکید بر اینکه بسیج هنرمندان یک نهاد مردمی است، گفت: بسیج هنرمندان نباید منتظر دستور باشد. این بخش باید پیشرو باشد و حرکت کند. هنر یک چیز مردمی است و شما هنرمندان نباید منتظر ابلاغ و دستور باشید. شما هنرمندان باید طلایه‌دار و میدان‌دار باشید و برای جریان انقلاب و مقاومت کار کنید.

وی اضافه کرد: منظور ما از مردمی کردن به معنای رها کردن نیست، بلکه قدرتمند کردن از طریق مردم است. نگاه ما نه سیاسی است، نه مذهبی و فقط به مردم به معنای عام آن فکر می‌کنیم. دفاع مقدس را مردم به نتیجه رساندند. ما نیاز به شبکه‌سازی داریم و در حال کار کردن روی آن هستیم. اکنون فاقد شبکه هستیم و باید شبکه نخبگان هنرمندان در بسیج را ایجاد کرد.

او بیان کرد: موضوع دیگر تفقد است. چرا از سال 1401 تعدادی از هنرمندان، اصحاب رسانه و ورزشکاران لغزیدند؟ به این دلیل که آنها را رها کردیم. ما اینجا هستیم که نگذاریم اتفاقی بیفتد. علاوه براین، در رأس سازمان بسیج هنرمندان باید یک هیئت اندیشه‌ورز فعالیت کند و کارها را در حوزه‌های مختلف پیش ببرد. در این هئیت هم هنرمند جوان داریم و هم هنرمند پیشکسوت و باید آنها را به هم پیوند بزنیم.‌

سردار معروفی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ چند مؤلفه اساسی داریم؛ نمادسازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی با هدف تولید جریان. تغییرِ نگاه، زمان‌بَر است و تا نگاه تغییر نکند، پشتیبانی‌های جدی صورت نمی‌گیرد. سردار شهید سلیمانی همیشه می‌گفت که اگر فردی به‌اندازه یک نخ قرقره به انقلاب متصل است، آن را با ریسمان محکم کنید تا به‌سمت دشمن نرود. بسیج هنرمندان باید از همه هنرمندان کشور مراقبت کند.

در بخش دیگری از این نشست، هنرمندان و دبیران جشنواره‌های بسیج صحبت کردند. رحیم مخدومی گفت: با توجه به اتفاقات مهم روز،‌ معتقدم که بسیج هنرمندان باید کارهای مهمی انجام بدهد. شهادت آیت الله رییسی یکی از همین اتفاقات بود؛ علاوه براین،‌ عملیات‌های طوفان الاقصی و وعده صادق را داشتیم و باید بسیج هنرمندان کاری بکند.

حسین مسافر آستانه نیز گفت: جشنواره‌ها باید کار فرهنگی کنند. سازمان بسیج هنرمندان کشور تشکیل شده است تا فراگیری اندیشه بسیج در حوزه فرهنگ عمومی را پایه‌گذاری کند.

حبیب الله بهمنی نیز تاکید کرد: سازمان بسیج هنرمندان تشکیل شده تا هنرمندان این بخش را ساماندهی و سازماندهی کند. درست است که ما مردمی هستیم اما زمانی که یک سازمان تشکیل می‌دهیم به این دلیل است که می‌خواهیم به هدف‌های مورد نظر انقلاب برسیم و نقطه زنی کنیم.

فرهاد قائمیان با اشاره به اینکه معیشت هنرمندان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: هنرمندان باید شناخته شوند، اما متأسفانه هیچ‌کدام از مسئولان ما، بازیگران را نمی‌شناسند. هیچ‌کسی شرایط ما را نمی‌داند، اما مسائل اقتصادی و معیشت هنرمندان باید به‌قدری شناخته شود که آنها بتوانند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

در پایان این مراسم از پوستر‌های جشنواره‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان در سال 1403 رونمایی شد.

انتهای پیام/

source

توسط basahang.ir