به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  مراسم  تشییع پیکر محمود حکیمی نویسنده حوزه تاریخ اسلام و ادبیات کودک دقایقی پیش از مقابل تالار وحدت آغاز شد.

در این مراسم سید‌عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌،  یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ،‌علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب، گلعلی بابایی نویسنده، حمید رسایی نماینده مجلس،‌ محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری،‌ محمدرضا سرشار،‌ میثم نیلی،‌ مصطفی رحماندوست‌، مجدالدین معلمی‌،محسن مومن‌ شریف‌، محمد اله‌یاری فومنی و اهالی فرهنگ و هنر حضور دارند.

پیکر این نویسنده و پیشکسوت ادبیات دینی، پس از تشییع در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در سخنانی با بیان این مطلب که محمود حکیمی برای ما خاطره ناب دوره جوانی است،‌ گفت: آثار حکیمی در نشریات آن زمان چاپ می‌شد و بعدها به صورت کتاب به دست ما می‌رسید،‌ آن هم در  دورانی که یا ادبیات چپ و یا یک فضای سنت‌گرایانه بر فضا حاکم بود،‌ ادبیات حکمیی در چنین فضایی‌، دریچه‌ای با چشم‌اندازی متفاوت بود.

وی ادامه داد:‌ حکیمی به طور خاص یک استاد واقعی بود، اما برای هزاران نفر مثل من حکیمی یک استاد بود که برایمان فرصت حیات اجتماعی همراه با نهضت امام(ره) را فراهم کرد. تعلقاتش در ارتباط با تاریخ و تمدن اسلامی_ایرانی و اهل بیت(ع) محترم بود.

وزیر ارشاد گفت: مرحوم حکیمی به حوزه کودک و نوجوان به عنوان مخاطبان آینده‌ساز نگاه ویژه‌ای داشت. برای ایشان غفران الهی را تمنا می‌کنم.

این گزارش ادامه دارد…

انتهای پیام/

source

توسط basahang.ir