پایه میکروفون
میکروفون خازنی سنهایزر MK4 دارای یک دیافراگم بزرگ با روکش طلا است و یک استودیو عالی است … [+] میکروفون برای آواز و صداگذاری.
Sennheiserدر دنیای میکروفون های سطح بالا، نوعی که برای ضبط موسیقی تجاری استفاده می شود، نام تجاری Neumann افسانه ای است. این شرکت مستقر در برلین در سال 1928 تأسیس شد و میکروفون هایی مانند U-87 می ساخت که برای ثبت برخی از نمادین ترین اجراهای نیم قرن گذشته استفاده شده است. Neumann میکروفون های خازنی فوق العاده ای می سازد که می تواند صدای خراش بینی موش را از فاصله 100 متری دریافت کند.
با این حال، برخی از مردم ممکن است ندانند که Neumann از سال 1991 متعلق به Sennheiser بوده است. Sennheiser به ساخت برخی از بهترین هدفون ها و میکروفون های بی سیم شهرت دارد. هنگام خرید Sennheiser، دقیقاً نوع کیفیتی که قرار است دریافت کنید و نوع صدایی که محصولات این شرکت می توانند ارائه دهند را می دانید. من در 40 سال گذشته از هدفون Sennheiser استفاده کرده‌ام و هنوز هم یکی از سخت‌ترین و با کیفیت‌ترین هدفون‌ها برای استفاده در استودیو و پخش است.
با در نظر گرفتن این موضوع، فکر کردم که بفهمم میکروفن های خازنی خود سنهایزر چگونه هستند، فقط ببینم آیا ارزش پول را دارند یا بهتر است برای ارتقاء به TLM 103 نویمان مبلغی را پرداخت کنیم؟ وقتی صحبت از میکروفون‌های خازنی به میان می‌آید، Sennheiser سطح شناسایی برند را ندارد، اما من متوجه شدم که از آنجایی که Sennheiser به مدت 30 سال مالک Neumann بوده است، برخی از جادوها باید روی میکروفون‌های خازنی Sennheiser نفوذ کرده باشد.
میکروفون خازنی MK4 از Sennheiser یک نوازنده ستاره است و واقعاً با آواز و … [+] سازهای آکوستیک می درخشد.
Sennheiserبرای این بررسی، من Sennheiser MK4 را برای آزمایش انتخاب کردم. این یک میکروفون خازنی مقرون به صرفه با دیافراگم بزرگ است که دارای دیافراگم یک اینچی با روکش طلا و الگوی قطبی پیکاپ کاردیوئید است. این یک میکروفون ایده‌آل برای ضبط اجراهای آوازی است، خواه آواز خواندن یا خواندن یک متن برای یک صدا.
اطلاعات بیشتر برای شما ژنرال بولیوی پس از نقض کاخ ریاست جمهوری در تلاش برای کودتا دستگیر شد – در اینجا چه باید بدانید فضانوردانISS پس از شکست فضاپیمای روسی در OrbitThunder در سال 2024 پناه می گیرند. یا در فضایی که تحت درمان صوتی قرار گرفته است. درمان آکوستیک می تواند چیزی به سادگی یک اتاق پوشیده از پتو و لحاف باشد یا همچنین می تواند یک غرفه صدا با طراحی حرفه ای با کاشی های فوم آکوستیک روی دیوار باشد. برای هر کسی که می‌خواهد پادکست بسازد یا مصاحبه‌ها را در محل ضبط کند، یک میکروفون پویا با حساسیت کمتر و توانایی نمایش صداهای پس‌زمینه احتمالاً انتخاب بهتری نسبت به میکروفون خازنی خواهد بود.
میکروفن‌های خازنی می‌توانند هر طنین و پژواک را در اتاقی که از نظر صوتی درمان نشده است، دریافت کنند. اتفاقاً، میکروفون پویا مورد علاقه فعلی من برای پادکست، میکروفون عالی Shure MV7 است، یک میکروفون XLR/USB که می تواند در اکثر صداها معجزه کند و برای استفاده در محیط های سخت صوتی ایده آل است.
توانایی تشخیص تفاوت های ظریف در یک صدا یا یک ساز چیزی است که Sennheiser Mk4 بهترین … [+] در آن است.
SennheiserThe Sennheiser MK4 در ضبط آوازهای ظریف در یک آهنگ یا رنگ کامل و تن صدای یک راوی برتری دارد. آنقدر واضح است که شنونده تقریباً می‌توانست احساس کند که در همان اتاقی هستند که صحبت می‌کند یا می‌خواند. من MK4 را با رابط صوتی Behringer U-PHORIA UMC204HD USB تست کردم. برخلاف میکروفون‌های پادکست USB، MK4 دارای یک اتصال آنالوگ است که از اتصال استاندارد صنعتی XLR استفاده می‌کند و برای کار به ۴۸ ولت برق فانتوم نیاز دارد.
قدرت فانتوم مورد نیاز است زیرا کپسول های کندانسور به مقداری آب نیاز دارند تا بتوانند به درستی کار کنند، در حالی که میکروفون های داینامیک اینگونه نیستند. یک رابط صوتی USB می تواند برق فانتوم را تامین کند و سپس سیگنال MK4 را به یک جریان صوتی دیجیتالی تبدیل می کند که می تواند روی رایانه ضبط شود. رابط Behringer یک مدل مقرون به صرفه با تنها دو ورودی XLR است و با قیمت حدود 100 دلار به فروش می رسد. می‌توان خیلی بیشتر روی یک رابط خرج کرد و با میکروفونی مانند Sennheiser MK4، فکر می‌کنم برای تهیه یک پیش تقویت‌کننده میکروفون ساکت‌تر که می‌تواند آخرین قطره از کاراکتر را از یک میکروفون خازنی خوب به تصویر بکشد، می‌تواند ارزش بیشتری را صرف کند. با این اوصاف، رابط Behringer که من استفاده کردم کار بسیار خوبی انجام داد و برای نیازهای بسیاری از افراد کافی بود.
MK4 به زیبایی ساخته شده و در آلمان ساخته شده است. دارای یک محفظه تمام فلزی است و همان وزن و کیفیت ساختی را دارد که با میکروفون Neumann دریافت می کنید. رنگ آن به رنگ طلایی نقره‌ای ساخته شده است و مشبکی که از کپسول محافظت می‌کند مشکی مات اسپری شده است. امکان مشاهده کپسول با روکش طلا از طریق مشبک وجود دارد. اتفاقاً کپسول به دلایل زیبایی از طلای 24 عیار ساخته نشده است. طلا کیفیت صدا را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا رسانای خوبی است به علاوه در طول زمان خورده نمی شود.
دیافراگم اینچی Sennheiser MK4 با طلای 24 عیار آبکاری شده است. این یک صدای عالی ایجاد می کند … [+] و به مرور زمان خورده نمی شود.
Sennheiser این کپسول برای محافظت از آن در برابر لرزش های ناخواسته روی ضربه نصب شده است. سنهایزر همچنین یک پایه شوک MKS4 را برای نصب میکروفون می‌فروشد که می‌توان آن را به بازوی بوم یا پایه میکروفون وصل کرد. پایه شوک MKS4 به زیبایی ساخته شده است و کاملاً با ظاهر میکروفون مطابقت دارد.
Sennheiser MK4 می تواند فشارهای صوتی را تا 140 دسی بل تحمل کند و صدای خود صدای بسیار پایینی دارد که فقط 10 دسی بل است، به این معنی که هیچ صدای خش خش یا تداخل قابل توجهی در هنگام استفاده ایجاد نمی کند. این یک میکروفون محکم است، اگرچه، مانند اکثر میکروفون های خازنی، هنوز هم مکانیزم ظریفی است و شایسته است با احتیاط از آن استفاده کرد.
اولین چیزی که در مورد MK4 متوجه شدم سطوح حساسیت باورنکردنی آن در مقایسه با اکثر میکروفون های خازنی پویا یا مبتنی بر USB بود. MK4 می تواند کوچکترین صداها را ضبط کند. به عنوان مثال، می تواند به راحتی صدای زمزمه ضعیف هارد دیسکی که در iMac من در طرف دیگر اتاق می چرخد ​​را دریافت کند. همانطور که گفتم، این میکروفونی است که شایسته استفاده در محیطی با آکوستیک است زیرا می تواند همه چیز را بگیرد و خواهد گرفت. الگوی پیکاپ قطبی کاردیوئید حتی زمانی که مستقیماً به جای از طرف مورد خطاب قرار می گیرد مؤثر است. این کپسول در برابر مواد منفجره بسیار بخشنده است، آن صداهایی که هنگام صحبت در نزدیکی میکروفون ایجاد می شود. می‌توانستم کارهای آوازی را در فاصله‌ای نزدیک بدون نیاز به شیشه جلوی فوم یا حتی فیلتر پاپ ضبط کنم.
با وجود این واقعیت که MK4 می تواند با صداهای بلند کنار بیاید، من این میکروفون را به عنوان بهترین مدل برای ضبط سازهای بلند مانند گیتار الکتریک و باس پیشنهاد نمی کنم. من فکر می کنم برای آن بسیار پیچیده است. عملکرد MK4 مطبوع و گسترده است. واقعاً می تواند بدرخشد و کوچکترین تفاوت های ظریف را در یک صدا درک کند. افکت مجاورت پدیده ای است که به موجب آن هر چه منبع صدا را به آن نزدیکتر کنید، پاسخ باس میکروفون افزایش می یابد. این کار با MK4 بسیار سودمند است و ضبط نزدیک میکروفون واقعاً می تواند عمق و غنای صدا را نشان دهد. اگر تا به حال فکر می کردید که صدای شما در هنگام ضبط ضعیف یا ضعیف به نظر می رسد، از MK4 نزدیک استفاده کنید و ممکن است تعجب کنید که چقدر خوب می توانید صدا کنید. این میکروفون تقریباً می تواند به صدای هر کسی کمک کند.
MK4 یک میکروفون خازنی XLR از Sennheiser است و عملکرد فوق العاده ای دارد که … [+] ارتقاء مقرون به صرفه را از میکروفون های خازنی USB ارزان تر ارائه می دهد.
Sennheiser اگرچه در یک استودیوی حرفه ای عالی است، اما MK4 را می توان در یک فضای ضبط موقت استفاده کرد، فقط مطمئن شوید که یخچال خود را خاموش کنید، هر سگی را که پارس می کند در شعاع نیم مایلی ساکت کنید و اگر هواپیما با ارتفاع 30000 از بالای سر عبور کرد، ضبط را متوقف کنید. پا. من مطمئن هستم که شما دریفت من را دریافت می کنید. این میکروفونی است که می‌تواند هر ظرافت و ترک کوچکی را در یک صدا به همراه کوچک‌ترین خراش انگشتان گیتاریست روی فرت بورد تشخیص دهد. اگر تا به حال از میکروفون خازنی USB استفاده کرده اید، آماده باشید که جوراب خود را با MK4 منفجر کنید. Sennheiser ارزش زیادی را در این میکروفون ارائه می دهد و در لیگی کاملاً متفاوت با میکروفون های USB 100 دلاری است که یک انتخاب محبوب برای پادکست هستند.
Sennheiser MK4 برای کارهای جدی آوازی و همچنین ضبط سازهایی مانند گیتار یا باس آکوستیک، حساسیت و بردی دارد که می‌تواند با آرام‌ترین صدا و بلندترین صدا کنار بیاید. اگر می خواهید موسیقی را در خانه ضبط کنید یا اگر یک پخش کننده معمولی با یک غرفه صدا هستید، MK4 ارزش آخرین پنی را دارد و عملکرد شما را به سطح بسیار بالاتری نسبت به هر میکروفونی ارزان قیمت ارتقا می دهد. هر نوازنده ای به شما خواهد گفت که اگر در خانه ضبط می کنید، سهم شیر از بودجه تجهیزات شما باید روی میکروفون شما باشد. چیزی مانند Neumann TLM 103 یک استاندارد مدرن در نظر گرفته می شود، اما من فکر می کنم Sennheiser MK4 شخصیت و عملکرد مشابهی را با قیمت جذاب تری ارائه می دهد. فقط نشان نیومن روی آن نیست.
حکم: هیچ چیز در مورد میکروفون خازنی MK4 Sennheiser وجود ندارد. عملکرد زیبایی دارد و ممکن است به نفع مارک های با مشخصات بالاتر در بازار میکروفون استودیو نادیده گرفته شود. کیفیت ساخت MK4 مثال زدنی است، در حالی که الگوی پیکاپ آن بخشنده و همه کاره است. لحن تولید شده غنی و گرم است، اما بدون اینکه صدایی شبیه یا پشمی به نظر برسد. غنای صاف در پایین به آرامی به سمت یک میدرنج خنثی و باز می رود و به دنبال آن عملکرد فرکانس بالایی درخشان است که این را چیزی شبیه به یک اسب تیره می کند. من مطمئناً آن را در کنار یک نویمان تست می‌کنم و یک آزمایش کور انجام می‌دهم… ممکن است خودتان را شگفت‌زده کنید. برای پادکست‌های مبتنی بر استودیو، ضبط موسیقی آکوستیک یا صداگذاری، Sennheiser MK4 ارزش استثنایی برای پول ارائه می‌کند و باید سال‌ها خدمات وفادار ارائه کند.
قیمت: 259 پوند / 281 یورو / 299.95 دلار
اطلاعات بیشتر: sennheiser.com
مشخصات فنی:

* کپسول: دیافراگم 1 اینچی با روکش طلا 24 عیار
* پاسخ فرکانس: 20 هرتز – 20 کیلوهرتز
* الگوی قطبی: کاردیوئید
* منبع تغذیه: تغذیه فانتوم 48 ولت (P48)
* جریان مصرفی: 3.1 میلی آمپر
* محدوده دینامیکی: 130 دسی بل
* حساسیت: -32 دسی بل
* حداکثر سطح فشار صدا: 140 دسی بل
* خود نویز: 10 dBA
* امپدانس: 50 Ω
* حداقل امپدانس پایانی: 1000 Ω
* وزن: 485 گرم
* ابعاد: 160 x 57 میلی متر (L x D)
من را در لینکدین دنبال کنید. Mark SparrowFollowingI صدای مصرف کننده، گجت ها، مک های اپل و عکاسی دیجیتال را پوشش می دهد. من عاشق فناوری سرگرم کننده، خلاق و سازنده هستم. من جالب ترین و خلاقانه ترین ابزارها را شکار می کنم تا بدانید چه چیزی ارزش خرید دارد.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط basahang