تازه‌ترین محصول فراری، یک خودروی تک‌ساخت برپایه F8 Spider است که به سفارش یک مشتری خاص تایوانی، طراحی و مهندسی شده. فعلا اطلاعات فنز از این فراری که یک رودستر است و SP-8 نام دارد، ارائه نشده اما احتمالا از همان موتور ۳.۹ لیتری توئین‌توربو V8 فراری F8 اسپایدر که ۷۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد، نیرو می‌گیرد و این یعنی احتمالا به‌مانند F8 اسپایدر، صفر تا صد زیر ۳ ثانیه دارد.

ابرخودرو تک‌ساخت فراری SP-8 رونمایی شد - OneOff Ferrari SP-8 Supercar

البته آنچه که در این فراری تک‌ساخت، مهمتر است، طراحی متمایزی است که نسبت به خودروی پایه (Ferrari F8 Spider) و دیگر فراری های جدید و قدیم دارد. در این خودرو، برخلاف F8 اسپایدر، خبری از سقف با مکانیزم باز و بسته شدن اتوماتیک نیست و در عوض، با یک رودستر فاقد سقف طرف هستیم.

فراری می‌گوید حذف سقف در این خودروی تک‌ساخت، نیازمند تست های متعدد در شبیه‌ساز کامپیوتری، تونل باد و همچنین پیست بوده تا مهندسین بتوانند به یک سطح راحتی استاندارد که هم‌سطح با F8 اسپایدر باشد، دست یابند. سبک طراحی سطوح بدنه نیز در Ferrari SP-8، کاملا متفاوت و متمایز بوده و در جای جای بدنه، شاهد اتخاذ یک رویکرد اختصاصی در طراحی فرم ها و سطوح بدنه هستیم.

ابرخودرو تک‌ساخت فراری SP-8 رونمایی شد - OneOff Ferrari SP-8 Supercar

طرح اختصاصی دو رنگ که از دو بخش فیبرکربنی عُریان به رنگ آبی استنداستون در جلو و طوسی مات Argento Micalizzato در عقب تشکیل یافته نیز نقش بسزایی در تاکید بیشتر بر این طراحی اختصاصی Ferrari SP-8 داشته. فراری همچنین می‌گوید رینگ‌های پنج-پر اختصاصی به کار رفته در این خودرو، برداشتی مدرن از رینگ‌های به‌کار رفته در پروتوتایپ های کلاسیک این ابرخودروساز ایتالیایی بوده، یادآور رینگ‌های F40 است.

با تمام این ویژگی‌ها، طبیعی است اگر نتوان قیمت مشخصی روی Ferrari SP-8 گذاشت. فراری هم اطلاعاتی در این مورد، ارائه نکرده. اما محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید شروع قیمت خودرویی که SP-8 برپایه آن طراحی و مهندسی شده، یعنی F8 Spider، از حدود ۳۳۰ هزار دلار است و این یعنی بعید نیست سفارش طراحی و ساخت SP-8، هزینه ای بالغ بر نیم میلیون دلار روی دست مشتری تایوانی خاص این ابرخودرو تک‌ساخت گذاشته باشد.

ابرخودرو تک‌ساخت فراری SP-8 رونمایی شد - OneOff Ferrari SP-8 Supercar

فراری قرار است تا اوایل سال آینده SP-8 را در موزه خود، واقع در مارانلو، به نمایش عموم بگذارد و پس از آن، به مشتری تحویل خواهد داد.

انتهای پیام

source

توسط